Pages

Friday, October 2, 2015

Yang Mekar Tetap Akan Layu
















"Kenapa nak suka bunga? "

"Kenapa tak coklat? "

"Kenapa suka orang bagi bunga, dapat bunga tu macam dapat rumah dengan duit berbilion je."

" Kan bagus kalau jambakan bunga tu ganti dengan jambakan coklat, boleh makan, tak layu tapi kita kenyang"

cop cop, wait guys! itu ikut hak memasing nak suka apa, bunga ke coklat ke baju ke daun ke rumput ke gula-gula ke tomato ke.

kalau aku, kau tanya nak coklat ke bunga? aku jawab aku nak dua dua. ha jgn nak cakap aku tamak pulak, dua dua tu fav aku. so jgn tanya aku nak yang mana, aku akan jawab aku nak dua dua sekali. padan muka sape suruh tanya aku kan.

agak ramai jugak lah yang cakap bunga ni macam membazir kan, yelah tahan seminggu dua dia akan layu. eleh, yang hidup akan mati mestilah yang mekar akan layu. coklat pun korang ckp lagi better dari bunga. tapi tapi... bila korang makan coklat tu, then esoknya lepas korang makan coklat dalam perut tu proses dan proses dan proses unutk menjadi seketul tutttt. ha, kan sama juga dia akan terhakis. dekat bumi ni takde yang kekal sayang sayangku.

Untuk peminat nature macam aku ni, sekuntum bunga tu bila orang bagi akan bermakna. jagka hayat dia lama. kalau letak dalam jar bersama air, inshaaAllah bertahan dua minggu. then bila bunga tu dah layu korang jgn buang tau..masukkan bunga yang layu tu dalam bekas yang bertutup. alaaa kalau sekarang ni macam bekas air air hipster satu balang rm5 tu. ha, balang tu pun boleh. then kotang biarkan lah dia kering dalam tu. korang bukak nnti akan bau wangi tau! mcm perfume,. kadang kadang aku punya sayang tu aku spray bau wangi bunga yang macam dekat kedai tu, kedai bunga ada jual spray ni.

korang yang tak suka bunga pulak, janganlah bila kawan kawan korang dapat bunga nak cakap itu ini, kawan kawan korang dapat hadiah coklat ke tomata sebalang ke janganlah cakap  kalau dpt benda ni kan bla bla bla.... tampar nak? hahaha. at least kan korang hargai pemberian orang lain pd kawan korang. pemberian orang lain untuk korang. hargai lah korang, nanti bila dah tua bertongkat, korang nak harap anak2 ingt korang, kalau anak 3 ntah ntah sorg je ingt korang, nak buat sprise itu ini untuk korang.

pesanan ikhlas dari akak gendot, hargai lah orang sekeliling korang selagi dyorang bernyawa.

Thursday, September 10, 2015

yeayyy 20!


Alhamdulillah!
7.9.15 genap umur aku 20 tahun. sekejap je dah 20 tahun aku dekat bumi ni. dah 20 tahun hidup, ntah berapa banyak dah dosa aku. 

Mak,

terima kasih dah lahirkan adik dekat dunia ni. 20 tahun lepas mak bersusah payah bertarung nyawa nak keluarkan adik. dapat pulak anak yang tak reti sabar macam adik ni, nak jugak keluar dekat rumah. taknak dekat hospital. mak kena tahu adik bukan apa..nak tengok rumah kite terus, terima kasih mak dah besarkan adik dengan penuh kasih sayang dengan ilmu yang mencurah - curah. adik cinta mak sampai akhir hayat adik mak. in shaa Allah kite ke syurga sama sama ea mak. 

Ayah,

terima kasih didik adik dengan ilmu agama. didik adik dengan tegasnya. terima kasih ayah. terima kasih sanggup layan kerenah ada yang bukan. adik tak pernah tak sayang ayah. ayah bimbinglah adik terus untuk ke syurgaNya. adik rindu mak ayah. adik sayang mak ayah. terima kasih mak ayah.

Akak & Abang,

terima kasih jadi akak dan abang yang garang, yang pukul adik time ngaji dulu. terima kasih layan adik macam seorang putri raja turun dari kayangan. korang tempat adik luah masalah selepas mak n ayah. adik sayang korang selamanya. Ingat! terpisah jauh mana pun kite jangan pernah putuskan tali persaudaraan adik beradik sebab kite bertiga je. love u akak. love u abang.

Familiy mak pat,

korang, terima kasih jaga azwa dengan penuh kasih sayang. terima kasih bagi azwa tumpang duduk dekat rumah yang penuh kenangan. mak, terima kasih sambut azwa masa azwa lahir. abah, jasa abah hantar balik azwa pergi sekolah tak pernah azwa lupa. kak hawa, abg nanang, abg poji n kak kinah. azwa sayang korang sama macam azwa sayang akak n abang sendiri. korang tak pernah berkira dengan azwa. sayangnya azwa pada keluarga korang . in shaa Allah talian persaudaraan kite kekal selamanya.

Sahabat, kawan, teman

terima kasih sudikan berkawan dengan aku, sudi jadikan aku sedikit dalam kenangan hidup korang. moga kenangan antara kita semua tak pernah pudar. korang semua, semoga impian kita tercapai. jasa mak ayah jangan kita lupa nak balas bila kita dah berkerjaya nanti . azwa sayang korang selamanya.

kepada mereka yang pernah hadir dalam hidup aku, pergi dan datang, TERIMA KASIH!


SURPRISE!!
SHOULDERS !TERIMA KASIH UNTUK KENANGAN 7.9 NI. AKU AKAN MERINDUI KORANG,TERIMA KASIH UNTUK KURA KURA COMEL, UNTUK BELON HELLO KITTY.
SAYANG KORANG SANGAT.

SAHABAT. TERIMA KASIH UNTUK SURPRISE NI. TERIMA KASIH UNTUK BUNGA DAN COKLAT NI. LAIN KALI BAGI SATU KEDAI BUNGA PULAK TAU. HAHAHAHA. MOGA CITA CITA KAU TERCAPAI. JADI ANAK N ABANG SULUNG YANG BAIK HATI DAN BERTANGGUNGJAWAB YE. MOGA APA YANG DI IMPIKAN TERCAPAI.
TERIMA KASIH SAHABAT

ROOMATES! (AISYAH, YANA, WANI) TERIMA KASIH KORANG. MAAF TERBALIK BILIK AWAL. SAYANG SANGAT DEKAT KORANG. TAK NAK BERPISAH DENGAN KORANG. TERUS JADI PERIANG YE SEMUA. SEMOGA SEMUA JUMPA JODOH YANG BAIK BAIK. JANGAN LUPA BEHAVE DEPAN ORANG RAMAI. 
SAYANG KORANG




 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik