Pages

Wednesday, December 29, 2010

selamat kemali ke alam sekolah yea!

hai u all...ok..cuaca hari ni sgt sejuk..hujan jer dr mlm td..sejuk2.....dah macam orng kat salji gitu...bgon pgi un gigil2 taw..hahaha..mengade2 lah tu kan...

ha!jom kitekembali kpd tajok....ha!sesi persekolahan p0n dah nak mula kn???ok..selamat kembali ke alm persekolahan yer semue,,,huhu..kart solah tu study leklok yer..caiy0ok2...bagi mereka yng akn menghadapi peperiksaan besar tu..bt0l2 ok buat..hihi
bagi yng pndah skolah baru mcm wawa nie..sesuai2kn diri la di tempat orng tu...yea..wawa takkn lupa segala memory wawa ngn fwen2 yng spotng2 kart smkbp tu..wawamybe berada di smkbt2..hee...bagi kawan2 wawa yng brg korang ada pada wawa nnti kalw hngout sesame o terjumpa kart mne2 wawa bgi ea...miss u all la..jgn lupa wawa taw bdk batch 95 bp...keep in touch u all...:)
doakn kejayaan bersama ok!


selamat kembali ke sekolah semua...

tag fr0m jijah

hai semua..
now wawa mao buat tag from jijah..
belog dye nice taw..simple..jengok2 la belog dye..
nie la tag tu..walau p0n wawa dah penah buat..
but wawa buat lgi demi jijah..
.
.
.
Berikan satu nickname kepada saya (pemberi award)
jijah th0mey!
Ucapan untuk pemberi award
tenkiu jijah..keep in touch yer..<3
Listkan 6 artis, band,group yg korg minat
lisa..
maher zain
heliza helmi
yuna
sixth sense
ana raffali
Bagi award ni dkat 10 blogger yg mempunyai blog yg cantik dan cun
bagi readers n follower yng mao buat ini tag..silalah..but bgtaw wawa dlu..hihi
ok!DONE!

yeah!MALAYSIA menang la!

hai..hai..hai..
bru jer kn tdi wawa update..nie mao update lagi..
hahaha..tgah syok ngadap lappy tibe2 org kart dlm uma nie bers0rak..
yeah..wawa p0n tr0k berser0nok bcoz HARIMAU MALAYA menang piala AFF..
ok!tahniah buat barisan pemain malaysia yang bertungkus lumus..
warga malaysia semue mesti bangga ngn korng semua..
TAHNIAH!
malaysia buat pertama kalinya dpt johan piala AFF
weee~semua owarga malaysia sedng hepie2 meraikn kemengn malaysia..
yeah!
tahniah juga untok safee yng bynk menjaringkn gol..
tahniah semua...
<3<3<3 malaysia..


wawa tak prepare lagi lo!

hai selamat malam semua...
ngeh2..korang semua macm mana mal nie??happy?sad?angry?hihi..ok2 bg yng sedih2 tu..hepie2 kn dri u all ok!bg yng marah2 tu..cool la yer..ok wawa apla kaw update belog kaw nie mase rakyat malaysia semue sdng hangat menyokong pasukan bola sepak negara..hihi..jgn salah faham ea semue..wawa bukan tak sokong+tengok itu perlawann..wawa tengok taw but sambil2 tu wawa p0n mengupdate ini belog..haiyaa..dah ta reti sboo ker nk update..bukan la...wawa busan tu yng update bel0g,,hihi

ha!ni mesti semue dah prepare nk naek skola an..amacam kasot bru?beg baru?baju baru??n apa lagi..mesti semua baru kn??wah!best tu..bersemangt la kn nk pergi skola nie..bgos2..troskn semgt tu ea...buku pon semue dah beli kn kart sekolah masing2..ser0n0k!nk jugak!eh apa mcm wawa tak pegi skola jer kn..wawa pegi la..nk jugak sekolah..kart uma bosan sesgt..asyk tg0k tv..on9..tu jer lah kejeny..akk ngn abng un samee jer mcm wawa nie..hihi

ok!disebabkn parents wawa memnjg bz..segala peraltn nak naek skola ta beli lgi..mentag2 tggl wawa jer yng skola..lmbt2 un tape ea..huhu..tape2 nseb bek la wawa nie paham itu semue..kononye nk beli masa amek reslt ue but mse ta sempat..nk pegi beli un dah tade m0od mase ue..paham2 la ye..hihi..pada mereka yng tanye reslt wawa ue..wawa ta balas ue..s0wie sesgt taw..jumpe kawan mak kart pasar mlm un dye tnye rslt wawa berapa...adooi..wawa just ckp secret..huhu..seb bek la kak lin sportng..knpe la kak lin ingt wawa amek pmr..ayoyo..huhu..memebe abng tanye dye un abng akn ckp yng wawa taon dpn bru pmr la..wah!hebat la abng klentong dyorng..saya suke!weee~wawa..dah2 merepek pulak dye..hihi

ok pasl skola un wawa ta taw nk skola mne..ish ter0ok la engkau wahai nurul azwa..tape2..mne skola un samee kn..hapape la p0n..mls mao ckp..besties wawa*ct hazwa..klaw kep0h2 samee dye kart tep0n..soaln yng tak pernah lupe dye tnye...wa,nnti kaw skola mane??.siyes wawa dah taw soln tu akn kuar..mase dye nk beli bku kat SMKTA...dye ajak wawa beli buku sekali..wawa ta ikot dye un..mao tak nyer..ujn2 nk ikot kaw beli bku nek mto pulak tu..hihi..ok2..bile si cthazwa nie tanye soln tu..wawa akn jawab..tak skola kort..ha!ckp la mcm tu..kne marah ngn dye...hihi...taw tak..dye ajak wawa skola sane..byk kali dye ajk..dgn ayt2 manis dye kuarkn..puj0ok gtaw nnti ada watiqah kart sini..aq un ada,,kw boleh ajo aq kn..belajo sesame..best tu..wawa terbyg2 mse dye ckp ue..wawa un ckp la..aq ta kesah..but..mak n abng kesyng aq ta bg aq skola kart smkta la..mmpoi dye sr0h wawa pujok..oh..tidak kort..wahai cthazwa..aq tko0t same mereka la..sowie dear..nnti papae aq gtaw kaw ea..hihi..but wawa still sayunk SMKBP la...<3..windu fwen2 saner la...hoho..

ok2!wawa rase dah pnjg kort wawa bebel tah pape nih..jom smbong tgok bola...mlysia dah 1-0 ue..hihi..
menang lah!caitook malaysia..



Tuesday, December 28, 2010

jom baca cerpen!

"Kan banyak kerja dekat pekan tu. Pegi la apply," aku terdiam mendengar kata yang diucapkan oleh satu-satunya adikku itu.
Sejujurnya aku terasa hati. Adikku sayang. Bosankah engkau kerana sering melihatku di rumah kita yang tidak seberapa ini? Bosankah lidahmu menjamah masakanku setiap pagi, tengah hari, dan malam? Adakah aku menyemak di dalam hidupmu?

Aku tersengih lantas menjauhkan diri darinya. Abang cuma diam membisu. Tidakkah engkau ingin mengatakan sesuatu untuk membelaku wahai abang?


Adikku, apakah dirimu bosan mendengar nasihatku? Ku harap dirimu menjadi matang. Apabila di suruh ibu, engkau berpura-pura tidur lantas berpura-pura itu menjadi benar. Engkau benar-benar tidur. Akhirnya, aku yang mengerjakan apa yang di suruh ibu.
Aku tidak merungut dik. Tapi sejujurnya aku kecewa dengan sikapmu. Aku berusaha memahami dirimu sehinggalah bila engkau melukai hatiku, aku tidak akan membalas. Pernah berkali-kali ibu memintamu mengangkat sebaldi air untukku tetapi tidak engkau laksanakan. Tak mengapa dik, ia telah berlalu dan aku juga tidak mengharap padamu ketika itu. Lalu dengan bersusah payah diriku memaksa kakiku yang bengkak melangkah mengangkat sebaldi air kerana sudah dua hari diri ini tidak mandi.


Adikku sayang, engkau dengan malu-malunya menerima wang RM50.00 dariku. Aku tersengih. Beberapa minggu kemudian, engkau dengan malu-malu meminjam lagi RM50.00. Engkau berjanji akan membayarnya bila mendapat biasiswa nanti. Aku tersenyum lagi. Ku tahu benar sikapmu sayang. Dalam hati aku menghalalkan wang itu. Padaku, apalah nilainya sekeping kertas yang tertera "RM 50.00"  itu dibanding dengan dirimu. Kita hidup bersama hampir 18 tahun. Duit itu baru singgah beberapa hari dalam hidupku. Tak mengapa dik. Engkau gunalah wang itu untuk membeli top up dan sebagai tambang pulang dari sekolah. Walaupun aku sebenarnya mengharap dirimu membeli buku latih tubi yang harganya engkau juga tahu ianya lebih murah dari top up RM 5.00 itu.


Adikku, jangan bersedih. Engkau tidak buruk pada pandangan mataku. Cuma diri ini sedikit kecewa. Engkau mempunyai paras yang kacak, sopan tutur bicara dengan orang tua selain dari ibu kita yang telah tua dan kurus tubuhnya itu. Aku kecewa kerana sikapmu itu tidak engkau kekalkan di rumah. Padahal kami lebih memerlukan sikapmu itu.


Adikku, dua tahun lalu diri ini melanjutkan pelajaran ke IPTS. Apabila diri ini pulang bercuti atau pulang kerana menguruskan pinjaman, terkadang ibu tiada di rumah. Ibu ke kebun seorang diri tanpa di temani sesiapa. Betapa pilu hatiku.


Satu hari aku ke hutan mencari orkid dengan ibu untuk di jual di pasar. Ibu luahkan segala-galanya. Air mataku hampir menitik. Tapi aku kuatkan semangat. Tak mungkin ku tunjukkan air mata ini di hadapanmu ibu. Aku tak mahu engkau menyesal menceritakan semua itu kepadaku.


Aku melihat ada riak-riak kecewa pada raut muka ibu. Ibu kata kakak begitu begini. Ibu kata abang begitu begini. Mereka semua menghalang ibu masuk ke hutan dan pergi ke kebun untuk mengorek halia. Jangan risau adikku, ibu tidak menyebut dirimu. Bukan kerana engkau membantu ibu. Tapi engkau tinggal di asrama ketika itu.


Ibu berkata lagi, "Diorang tak suruh ibu pegi kebun, suruh duduk rumah je. Tapi kenapa diorang tak pergi kebun? Kenapa tak temankan ibu ke kebun?"


Aku terdiam. Cuba menahan air mata. Adikku, bayangkanlah kekecewaan ibu. Ibu menyambung bicaranya, "Diorang tak fikir ke kalau ibu duduk rumah je, diorang nak makan apa? Pandai cakap je tapi taknak tolong."


Aku tidak sanggup melihat ibu berterusan begitu. Lalu aku mengubah topik. Aku cuba membuat lawak. Aku tahu ibu memaksa tawanya berderai. Di hutan itu aku dan ibu memakan bekal nasi putih dengan ikan masin. Jangan menangis dik. Cerita ini ku tulis bukan untuk mengalirkan air matamu.


Dik, banyak lagi perbualan antara aku dan ibu di dalam hutan sana. Tapi aku tidak mahu mendedahkannya lagi. Bimbang engkau akan mengambil keputusan seperti diriku.

Bulan sudah engkau mengatakan abang long menyuruhmu memasuki Tingkatan Enam Rendah. Tawaran itu juga pernah diberikan kepadaku setelah aku mengambil keputusan untuk berhenti dari kolej. Abang long kata, dia akan tanggung pembelajaranku. Katanya, masuk dekat sekolah swasta dulu sebelum tukar sekolah kerajaan. Tetapi aku menolak.




Adikku, aku tidak mahu menanyakan soalan itu. Tapi kerana tidak ada apa lagi yang hendak di bicarakan aku bertanya juga.

"Dia kata jangan jadi macam saya kan?"

"Iya" jawabnya ringkas sambil tersengih. Ah, engkau memang selalu tersengih. Aku juga begitu sebenarnya.


Biarlah. Mereka tidak tahu apa yang aku fikirkan. Aku juga tidak mahu mereka memikirkannya. Cukuplah Allah sahaja yang tahu.


Adikku, pada suatu petang semasa berada di dalam kebun mak berkata, "Kita kena pulang awal. Mak tak tahan lagi." Aku cemas. Aku melihat mak memang tidak berdaya lagi. Lututnya terketar-ketar. Bibirnya pucat. Mak memegang dahinya. Aku tahu ibu pening. Aku bergegas mengumpul semua halia.


Aku tidak pernah menceritakan ini kepada sesiapa adikku. Tapi untuk menyara kita sekeluarga ibu sanggup melawan segalanya. Ku kira setelah itu pasti kami akan bergegas ke jalan besar yang hampir empat kilometer jauhnya. Jangkaan ku meleset dik. Ibu singgah sekejap di ladang getah makcik untuk mengutip paku pakis yang hidup subur. Engkau pun tahu keadaan jalan ke kebun bagaimana. Melalui bukit-bukau dan sebagainya. Jika ku punya badan besar dan empat tangan seperti di dalam kartun Ben 10 pasti akan ku dukung ibu dan tangan yang lain menjinjing karung yang berisi halia dan hasil hutan yang lain. Waktu itu hatiku mengumpat abang kita dik.


Dik, akhirnya kami sampai di rumah dengan selamat. Selalunya ibu ku kira akan terus berehat seperti diriku. Tapi engkau juga tahu sikap ibu bagaimana. Ibu ke nurseri pokok buah-buahan milik abang. Engkau tahu hasil dari nurseri itu tidak seberapa. Ibu memilih beberapa pokok buah-buahan untuk di jual di pasar esok. Aku malu bersenang-senang begitu dik. Lantas aku ke dapur. Aku sedikit kecewa melihat piring belum berbasuh dan nasi belum di masak. Aku geram lalu membiarkan sahaja begitu. Aku lalu turun membantu ibu. Walau sering membantu, aku masih tidak dapat menghafal harga setiap anak pokok itu.. Biarlah.. Memang begitu sikapku.. Aku jarang mengambil tahu jika ia bukan hak ku. Sebab itu aku jarang merasa kecewa. Kerana aku tahu tiada satu pun di dunia ini merupakan hak diriku. Dirimu juga ku pinjam dari Allah.


Malamnya setelah mengqadha solat, aku membantu ibu mencuci halia. Ibu tertawa melihatku membasuh halia seperti membasuh piring. Siap dengan menggunakan span sekali. Adikku, terkadang bila engkau pulang bercuti engkaulah yang di suruh ibu untuk mencucinya. Tetapi engkau hilang ke padang bola. Lalu aku tanpa sepatah kata mengambil alih tugasmu. Jarang sekali engkau menunaikan permintaan ibu. Apabila aku menegur, engkau hanya mendiamkan diri dan tidak lama kemudian engkau mula bergerak membuat kerja. Itu yang aku ingat tentang dirimu.


Seingatku, aku jarang sekali meninggikan suara kepadamu. Aku menegurmu dengan baik. Aku berusaha menjadi seseorang yang boleh engkau banggakan. Aku tahu, rakan-rakanmu cemburu melihatmu mempunyai saudara kandung seperti ku. Terkadang ku lihat mereka menghormatiku lebih dari mereka menghormati saudara mereka sendiri. Adikku, jangan risau. Aku bersyukur kerana engkau adikku.


Setelah solat subuh, aku menggagahkan diri menyiapkan sarapan untuk ibu. Aku juga menyediakan bekal air untuk ibu. Setelah itu aku mengangkat jualan ibu ke tepi jalan. Kalian pada waktu itu menyambung tidur setelah solat subuh. Terkadang abang yang seorang lagi membantuku. Kerana keletihan pada hari kelmarin, aku menyambung tidur.


Adikku, masihkah engkau ingin aku mencari kerja di luar sana? Adikku. Tidak mengapa jika engkau tidak menyedarinya. Aku juga tidak mahu engkau terhutang budi.


Adikku, selama diri ini membantu ibu menyara keluarga, diri ku insaf. Dulu aku juga sepertimu. Sering meminta wang. Tapi aku menggunakannya untuk mengisi perut. Beza antara aku dengan dirimu, dahulu aku belajar menggunakan apa yang ada. Seingatku aku hanya mempunyai beberapa buah buku rujukan milik sendiri. Yang lainnya adalah milik abang kita. Itupun formatnya telah tidak di gunakan lagi.. Aku belajar Bahasa Inggeris menggunakan buku MUET dan Level O. Padahal aku baru Tingkatan 5.


Kerana keadaan keluarga kita yang tidak seberapa, engkau memasuki asrama. Tetapi tidak lama kemudian engkau keluar dari asrama itu. Aku faham. Kerana aku juga pernah tinggal di sana. Mesti engkau penat dan sering tertidur di kelas. Aku menawarkan diri untuk membantumu belajar. Terutamanya Bahasa Inggeris. Tetapi engkau menolak. Jika engkau belajar di ruang tamu, aku menemanimu. Dalam fikiranku, kalau ada apa-apa pasti dia akan bertanya padaku. Semua orang telah tidur pada waktu itu. Hanya kita berdua yang berjaga. Aku membaca buku agama sambil mencuri-curi pandang padamu. Aku kecewa. Engkau leka melayan SMS. Aku menyuruhmu menghentikannya dan mengugut akan mengambil simcard. Engkau terdiam.


Beberapa hari kemudian aku melihatmu semakin menjauhkan diri daripada handphone. Aku gembira. Tetapi aku kasihan bila engkau mengatakan engkau menangis kerana rindu kepada teman wanitamu. Aku berlembut hati dan memberi kelonggaran sedikit. Boleh mesej tapi bukan selalu.


Bila SPM telah tiba, engkau tinggal di asrama. Aku kecewa. Kerana semasa engkau berada di rumah engkau selalu menolak khidmatku untuk mengajarmu. Aku bertambah kecewa apabila setiap kali mesej yang engkau kirim selama engkau di asrama bukan apa-apa. Cuma mesej meminta perkongsian kredit sebanyak RM 1.00. Terkadang aku memberi. Terkadang aku abaikan kerana tidak mahu engkau hanyut dengan cinta manusia itu. Kreditku juga diisi oleh seorang yang misteri. Seperti yang ku katakan tadi, aku tahu tiada satu pun yang menjadi hak ku di dunia ini. Jadi ku biarkan ia juga menjadi rezeki mu.


Adikku, aku kecewa lagi apabila keputusan SPM keluar. Tetapi aku lebih kecewa bila engkau tidak menjaga solatmu.


Sayang, suatu ketika dahulu sebelum abang kita memberimu handphone N95 itu engkau sering meminjam handphone ku yang tidak seberapa ini. Sehingga pada suatu hari handphone ini di masuki virus akibat aktiviti bluetooth-membluetooth yang engkau lakukan. Pada ketika itu handphone ku tiba-tiba tidak boleh berfungsi. Engkau takut separuh mati sehingga takut untuk memberitahuku. Apabila aku meminta handphone itu, engkau membawa ia ke sana dan ke sini. Engkau kira aku akan marah. Adikku, aku bukan mahu engkau takut padaku. Aku menyedari hal itu dan dengan tenang berkata "Biarkanlah handphone tu macam tu. Nanti dia ok lah jugak". Engkau menikus. Aku cuma tersengih. Padahal aku juga tidak tahu sampai bila ia akan terus berkeadaan begitu kerana semasa itu berlaku dulu, ia mengambil waktu berminggu-minggu untuk pulih. Alhamdulillah ianya tidak lama. Cuma sejam barangkali. Sentiasalah bersangka baik pada Allah.


Adikku, mungkin aku tidak sempurna. Aku merasa tidak berguna bila engkau dengan nada menyindir menyuruhku untuk mencari kerja. Aku merasa hormatmu padaku telah berkurangan. Adakah engkau malu pada teman-teman punya kakak yang hanya terperuk di rumah?


Adikku, tanpa diduga aku dipanggil untuk bekerja tidak lama selepas itu. Aku gembira. Ku kira inilah masanya untuk menjadi seperti apa yang kau inginkan. Adikku, tahukah engkau apa yang terjadi? Diri ini berjumpa dengan berbagai ragam manusia. Adikku, kerja di luar rumah itu tidak sesuai untuk diriku. Lalu aku berhenti kerja. Dan aku terkejut apabila engkau dan abang mengatakan aku telah berubah. Aku menjadi kasar dan biadap. Aku terkejut. Mungkin kerana pergaulan dengan teman-teman. Kerana kerja itu juga, Quran ku tidak terjaga. Mungkin kerana melihat perubahanku itu engkau tidak lagi bising soal kerja.

Adikku, dahulu aku juga ingin bekerja. Tapi aku risaukan ibu. Lalu aku ketepikan niat itu. Adikku, dahulu aku ingin membuat pinjaman untuk berniaga. Tetapi ibu membantah. Lalu aku mengalah. Adikku, dahulu aku ingin bercinta. Tetapi aku mencari lelaki yang baik dan serasi dengan dirimu. Jika engkau tidak suka, aku akan membiarkan ia pergi. Adikku, aku sayang padamu. Beberapa kali aku bertanya dengan nada bergurau, "Aku sayang engkau. Engkau sayang aku ke tak?" Engkau dengan selamba berkata "Tidak". Aku hanya tersengih.

Adikku, hari itu aku pening. Lalu berhenti sebentar di hadapan pintu sambil menyandarkan kepala. Engkau tersenyum-senyum lalu menggenggam kepalaku dengan kuat sekali. Setelah itu engkau hantuk-hantukkan ke pintu. Aku tahu engkau bergurau. Aku tidak dapat mengawal imbangan badan lagi. Lalu jatuh terkulai ke lantai. Semasa jatuh kepalaku terhantuk di sebuah kotak besi. Pandanganku gelap. Kepalaku sakit. Tolong jangan bergurau seperti itu lagi adikku.

bel0g wawa dah berubah..

hai semue..selamat pagi..wah lagi berapa hari jer kn dah nk new year..tak saboo rasenye nk smbot new year n  wawa p0n dah nak naek f0rm4...ayoyo..maken tue la wawa nie..hmmm..ok..ada sesape tak yng mencari bel0g wawa nie..kesin korang..wawa ren0vte belog la...tu yng wawa prvte kn sekejap...s0wie..maap kn wawa ea bgi yng mencari bel0g wawa nih..

ok..ok...now see..bel0g wawa dah berubah..but ta santek mne p0n...wawa maseh belajo lgi...sesaper yng taw cne nak santekkn ini belog lagi boleh la ajoo wawa...nk sgt belog wawa santek mcm belog orng laen yng th0my2 tu...wawa buat ie semue 2 arie taw..strawberry comel wawa dah ilng...huhuhu..tape2 ada la jugak strawberry kn...actully wawa buat tdi ada yng salah la apla..tu yng dua arie..penat taw..haiya...sampi mak wawa bebel bc0z wawa asyk ngdap lappy nie..ksian samee lappy nie taw...

ha!bgi mereka yng suke dgo lgu sg.lui tu..lgu tu dah tade..wawa dah delte..bising la lgu2 tu..ngeE~nnti kalw wawa rase busan wawa letak lagu laen ea..but wawa tataw lgu apa yng best..meh ngi idea kart wawa nk letak lgu apa..nnti wawa letak...

ok u all..mata wawa p0n dah penat asyk ngadap lappy nie dkat satu hari..wawa mao beradu dulu yer..huhu

SELAMAT MALAM SEMUE!
esok smbong st0wy2 lgi ea..

too tuan blogbudakcoklat dot blogspot.
time kasih taw ajor wawa..sayunk edaa loo..<3

Sunday, December 26, 2010

wawa windu korang la!

assalamualaikum semua....baek tak wawa hari nie...eee wawa pasan la tu dye baek..tp bukn mmg wawa baek ker..ngee..wawa ter0k ...kn?kn?heee...dah wawa st0p jgn merepek!hari nie wawa sebenanye wawa plan samee nisa n fakhrul mao pgi p.raja...tapi disebabkn atok sedara wawa p0n ada kenduri so wawa terpakse pgi uma atk tu..fakhrul,wawa mnx maap yer coz tak boleh pgi..wawa taw kaw nk pgi sgt kn??fateh pon asyk massge tnye wawa pgi takk..sorie semue..ha!kan wawa pgi uma at0k sedara ue kn??ank dye dlu ckg wawa mse seolah rendah..mluuu jumpe ckg renawati..mule2 tak mlu sgt la...aleh2 husbnd dye ckp ngn dye yng aq ada...pdahal dah jumpe dah mse dtg..borak punye borak..akk aq gi ckp yela kn dlu kn azwa nie balik skola p0n tdg senget benget..nie dah tak dah..omg!kakak..adik mlu la mcm tu..ok!ckg saya mao puji ckg ank ckg cntek la..th0mey..hee~then jmpa ckg r0sni+ckg hassan...p wawa tak teg0r dyorng sangt..mlu punya pasl la...hahaha..ok cuk0p2 cete jumpa ckg tuh..meh msok t0pik balek..ok kn n3 wawa kali nie windu kn???nk taw tak wawa windu sape..ok wawa tak windu keksh atie la...*mcm ada jer kn..huhu..wawa windu kawan2 wawa la korang...nk noty2 ngn mereka..but wawa akn ingt korang selalu...jom tg0k muke2 yng wawa windu..

ex classmate wawa yng gile2...
     
kawan2 wawa yng th0mey2.
.
budak2 dorm 7 yng suke wat bising kat aras 2 ue..
maap yer yng tade muke..huhu


nur hanisah..
mish eda..
fatin najwa
cthazwa
balqis si th0mey...akk windu balqis la..
irfan...
intan sazwani..
fifah,farhah,adawiyah
miza wif mira..
asyraf..
farhanah..
ina..azie..nani
n sebenanye byk lagi..but takn kort wawa nk ltak semue pic...
huhu..
wawa sayunk+miss korang la..
<3<3

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik