Pages

Tuesday, October 28, 2014

Al-Fatihah

setiap yang hidup pasti akan kembali kepdaNYA juga ..lumrah kehidupan kita sebagai seorang manusia ..

Al-Fatihah untuk ibu sahabat baik wawa iaitu Sadiah binti Yakob ibu kepada Fatin Najihah Binti Ismail yang telah kembali kerahmatullah pada hari ahad 15.12.2013 jam 7.50 pagi ..yakinlah setiap perancangan Allah itu adalah yang terbaik untuk hamba-hambanya ..

wawa dah anggap arwah macam mak wawa sendiri ..selalu pergi rumah atin tidur sana ..atin pun selalu datang rumah wawa and tidur ..mak ktorang berdua kawan baik ..kalau mak wawa takde rumah anf hujung minggu tu ada tusyen masa form5 mesti tumpang rumah atin untuk tidur walaupun rumah ktorang jauh yang dorang tenggaroh 4 lagi seorang tenggaroh 6 ..wawa dah anggap atin macam kembar wawa sendiri ..selalu kongsi masalah bersama ..ketawa bersama ..menangis bersama ..bila atin kehilangan insan yang paling dy sayang wawa turut terasa ..harap atin tabah dan kuat demi ayah, yong, kak biha dan ilyasa ..

masih ingat lagi masa majlis perkahwinan akak 14.12.13 ..wawa tertunggu atin datang rumah ..tak sabar nak jumpa dia ..dah lama tak jumpa ..tunggu dan tunggu sampai lah ke petang family atin tak datang ..mak wawa sendiri tanya "ADIK, CIK SADIAH DENGAN ATIN TAK DATANG EA?" ...wawa hanya jawab dyorg balik segamat kot mak ..atin takde mesej pulak .. tetiba tergerak hati nak tengaok fon yang tengah cas dalam bilik lebh kurg pukul 5 lebih gitu .. ada mesej dari atin "WAWA..MAAF EA X DPT DATANG..MAK ATIN MASUK ICU..MAAF SANGAT" ..allahuakbar ..aku balas mesej atin dalam keadaan risau ..hati dh tak sedap masa tu ..laju je lari ke luar rumah cari mak ..bgtahu mak kenapa atin dengan mak dy tak datang ..
mak agak pelik jugak sebab kebiasaanya bila mak atin masuk hospital mesti mak dy bagitahu mak ..dyorg suka kongsi masalah dyorang ...macam wawa dengan atin jugak ..

esoknya pagi2 atin dah tepon wawa dalam pukul 8 pagi..atin cuma cakap "WAWA,MAK ATIN DAH TAKDE ..KEBUMI KAT KEMELAH..ATIN BRU ODW PG HOSPITAL" ...aku tercengang ..taktau nak cakap apa ..aku rasa mcm mimpi ..macam tipu je ..dlm masa yang sama aku pikir mcm mana nak bgtau mak yang kawan baik mak dh takde ..dh pergi tinggalkan dunia untuk selama-lamanya ...aku tarik nafas dalam-dalam terus je bgtahu mak perkara ni...mak terkejut ..muka mak berubah drpd tadi kami ketawa-ketawa terus berubah serius masing-masing ..aku buntu ..aku cuma ingt nak bgtau TRIPLED C,,..tefon semua orang tak angkat ..nasib baik atin najwa angkat ..terus bgtau dy dan mnx tolong dy btau yang lain ..aku dh risaukan atin ..aku tau dy perlukan someone tapi aku jauh ..habis je talian aku dengan atin najwa ...mak cakap "MAK DAH TAKDE KAWAN BAIK LAGI LEPAS NI" ..air mata aku makin laju turun ..

semoga cik mail, kak yong, kak biha ,atin, dan ilyasa tabah untuk berdepan dengan semua ni..teruskan hidup.. atin ..buatlah mak atin bangga dengan diri atin walaupun mak dah tade depan mata atin..pasti mak bahagia tengok atin berjaya ..wawa sentiasa ada di belakang atin untuk support atin ..kuatkan diri demi ahli keluarga yang lain ...sayg atin lebih ..SENSENIT LOVE BULAT..

gambar kenagan raya terakhir mereka sekeluarga

AL-FATIHAH

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik