Pages

Thursday, February 26, 2015

makin jauh makin RINDU

hai apa buat weekend ni ? mak jemah sejati nk menaip dengan bahagianya. kalau taknak baca tak payah baca sebab mak jemah tak pandai nak menulis   menaip cerita sangat ni.

act dah seminggu rasanya mak ayah abang maklong maksu cik alim n cik su pergi umrah. Tapi rindu tu makin menebal dekat mak ayah abang. Mungkin ini yang orang cakap bila dekat tak rasa sangat tp bila jauh tu subhanAllah .. RINDUNYAAA adik dekat korang. setiap malam akan terjaga pukul 3 ke 4 pagi air mata terus jatuh. Mujur bilik dekat u ni tak banjir dan lagi satu mujur roomate i dah tidur masa tu lepastu gelap. boleh lah nanges sepuasnyaaa.

Sebenarnya akak berharap bila aku balik u ni, mak ayah jauh tunaikan ibadah dekat sana... adik dia kuat ada kawan2 tapi sebenarnya tekaan akak tu salah ..Flight mak ayah abang masa CNY haritu ..hari sabtu..21.2.2015

Plan ktorang satu fmly .. hari jumaat tu aku akak dgn abg ipar gerak balik kulai sebab nanti senang dr pagi gerak ke KLIA dah dekat sikit..  malam tu tak rasa lag sayu dia.. bangun pagi subuh tu akak kejut.. then tiba tiba aku bangun " akak...mak ayah mana?" .. akak pun ckp dgn abang ipar "parah ni b adik dah mencari..belum pergi lagi"... akk pun cakaplh siap cepat nak pergi KLIA hantar mak ayah abang.. taktau ke tengah mandi tu air mata aku laju macam air paip jugak.. hahaha ..

Ktorang ni pun satu janji dengan mak ayah abang saing dari RnR Seremban.. Sekali je dyorang dekat Seremban lagi tp ktorang dah sampai dekat KLIA... tggu ayah sampai hati dah rasa lain macam je... haih nasib ramai orang.. sebelum ayah mak abang maklong mksu cik su dengan cik alim masuk balai berlepas ..air mata aku paling tak benti dalam ramai.. tak lepas peluk ayah .. "Ayah doakan adik tau..jaga diri" tp still taknak lepas ..bila aku lepaskan pelukan tu ayah cakap "byeee semua..jaga diri..assalamualaikum.. ayah dah taknak toleh belakang lagi"....


gambar paling meruntun jiwa mengusik hati ...sampai sekarang tak sanggup nak tengok.. dalam gambar ni abang toleh tempat lain sebab dekat sebelah sana ada aku akak abang ipar dengan hana..lepas dah tengok dyorang dekat sini aku lari pergi ruang tinjau tu.. sepanjang ayah jalan aku tengok je dari cermin kaca tu.. ayah tengok kejap2 je..  then selamat lah ayah dengan semua pergi balai berlepas .. tapi ktorg ber4 masih dekat ruang tinjau sebab aku cakap taknak balik selagi tak nampak dyorang pergi.. nasib lah abang ipar aku melayan aku dengan akak yang dua dua lemah sangat masa ni.. 

dalam masa yang sama aku dah lapar ni.. hahaha .. so abang ipar pun ajak lah ktorang makan dekat kfc.. dari kfc tu boleh nampak kapal terbang berlepas.. lepas makan tu aku pergi berlai dekat tingkap kaca tu dengan akak sebab nk tunggu kapal terbang arab saudi.. dan masa tu jugak ayah call ckp "doakan ktorang semua supaya segala urusan dipermudahkan..kami semua dah nak off fon" ha ..amek kau makin tak berganjak ktorang dekat situ .. tapi kapal terbang arab saudi tak lalu lalu pun.. aku pun dah mcm melekap kt cermin kaca tu.. hahaha.. so aku dgn akak amk conclusion ..takpelah tak payah tunggu yang penting dyorang selamat.. 

tapi apakan daya baru berjalan 5 langkah ke depan aku toleh belakang nampak satu kapal terbang yg lain sikit..apa lagi berlari lah pg cermin kaca tu.. akak pun join sekali.. hahahaha.. sekali tengok bukan arab saudi punyaaaa tapi Air Asia ..ok dahlah patah hati i gini.. abang ipar pun tarik akak ..akak tarik tangan aku ..lepastu abang ipar cakap "zawani..azwa.. dahlah jangan toleh belakang lagi..biarlah dyorang pergi buat ibadah..dua minggu je kan nanti dyorang balik.." time tu kau rasa apa..arghhh makin banjir aku dibuatnyaaa..akak pun peluk aku..then ktorang teruskan perjalanan ......



love u .. cepat balik semua ..semoga dipermudahkan segala urusan.. 


No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik