Pages

Tuesday, February 10, 2015

The BEST Katil-mate Ever

Assalamualaikum and hello.
Niat dan impian untuk menaip dalam blog every week menjadi musnah. Almaklum lah busy mengalahkan doktor. Jadinya dengan semangat dan ruang yang ada ni aku nak cerita pasal "THE BEST KATIL-mate EVER"

ZATIL HIDAYAH

Aku dengan Zatil mula kenal masa kita orang sama sama belajar dekat Kolej Yayasan Felda Kelana Jaya ( KYFkj) after SPM. Dah berapa tahun berlalu tapi bagi aku dia still "THE BEST KATIL-mate EVER". Act masa hari pendaftaran aku datang lambat then anak sedara aku (fatin) dah sampai dulu. Kiranya fatin siap register dulu baru aku tapi kita orang dah janji nak satu dorm. So, aku daftar asrama dulu baru daftar kelas, dapatlah aku satu dorm dengan Fatin and katil kita orang sebelah sebelah.

Mana pulak wujudnya si Zatil ni? Zatil katil dia depan katil aku. Sebelum tu bagi aku intro dulu ahli ahli dorm intan2 yang tersayang. Dalam dorm tu ada aku, fatin, diha, cheq, zatil, kiah, husna, kak hani, aten, aini, miza1, miza2, farisha, mimi dengan lagi sorang aku dah lupa nama dia. Hee.. ampunkan saya. 

Ok, jom sambung cerita pasal si zatil ni. Aku jadi rapat dengan zatil lepas dorm kita orang ubah kedudukan katil. Katil aku rapatkan dengan katil zatil kat tengah2 dorm. Dari situ kita orang jd rapat sesangat. Perempuan dan gosip berpisah tiada. So, everyday before tidur,, aku dengan zatil akan gosip2. crush sana crush sini .hahah .. DUNIAWI JE TU! haha..

Zatil ni pulak aku panggil dia koperasi sebab loker dy tu segala makanan dan barang ada. Cakap je nak apa semua ada .dah macam kocek doraemon pun ye jugak, Memekak dekat katil sama sama, ntah pape je. Lepastu sesi meluahkan perasaannya lain. segala macam lah dah lalui dengan zatil ni. Tapi zatil pulak suka dengki aku dengan nyorokkan cik lat dengan cik tweety aku, rasa dia macam hilang anak weyyy bila balik kelas pukul 5 tu tengok cik lat dengan cik tweety takde atas katil! Zatil ni pulak pernah jaga aku masa aku demam panas daripada aku tak boleh bangun sampai aku bertenaga dan boleh pg kelas. Hahaha walaupun aku tahu dalam masa yang sama dia nak skip latihan drama. Tapi takpelah dia siap tuamkan kepala aku kot! gile tak terharu !!

Dah berapa tahun tak jumpa dia sebab masa convo haritu aku tak dapat datang, kita orang plan nak holiday berdua, In shaa Allah impian ni akan jadi kenyataan! Amin Amin. aku rindu kau Zatil!
take care dekat kedah, moga cita cita kita untuk jadi akauntan tercapai sayang! good luck 

love <3









  



No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik