Pages

Tuesday, April 28, 2015

Hanya Merancang














sambil melayan perasaan ni mehlah rajinkan diri menaip sikit. oh ye sebelum tu ! HAPPY HOLIDAY BRO DAN SIS..biasalah tengah cuti mid sem ni kita kena ambil mood holiday sikit walaupun dalam hati ni, OMG RESULT MUET ! OMG RESULT FINAL!

ok, kita abaikan kejap result tu. apa kena dengan tajuk hanya merancang aku ni . haaa korang mesti ada berangan kan ciri ciri pasangan sehidup semati , aicehh ..pun boleh lah kan .apa ciri2 dia dalam list korang ? mungkin bagi yang lelaki.. cantik? flawless? rajin? pandai masak? hijabista? yang perempuan pulak apa ciri ciri yang korang nak bagi bakal suami korang? handsome macam shah rukh khan ? hidung mancung? abang abang sado ?ha ok sila bayangkan ciri ciri teman sihidup semati korang tu..cop ! jangan lupa ciri ciri si dia sanggup terima korang seadanya, buruk baik korang, cacat cela korang.

cakap pasal terima seadanya ni, sekarang dekat astro ria ada rancangan realiti "pelamin fantasi" kan? bagi aku rancangan ni entah pape, merepek, merapu, tapi aku sangat kagum dengan satu pasangan ni. tunang si lelaki ni ada kekurangan dalam diri dy, dia bisu lepastu hanya sebelah tangan dia yang boleh digunakan. tapi... si lelaki ni ada jugak rupa dan dia sangatlah caring dekat tunang dia,.. sis melting gitu kalau tengok..

aku ada satu ciri ciri yang aku sangat petingkan dari dulu selain beragama dan boleh bimbing aku kejalanNya.. aku kalau boleh nak elakkan diri aku dapat calon yang kerjaya macam askar, polis dan seangkatan dengannya. bukan sebab apa tapi sebab hati aku yang sangat mudah sayu layu ni, aku taknak ambil risiko tinggi menggunung. kang nanti dia ditugaskan di luar kawasan berkhidmat untuk negara selama sebulan, aku yang meraung selama sebulan tu.. 

tapi ayah selalu cakap jangan cakap taknak, nanti yang macam tu yang kita dapat... so sis ambil kesimpulan untuk mengatakan sis serahkan pada takdir tapi mohon jangan dari golongan kerjaya ni. sis tak sanggup. lagilah aku ni bukan sekuat mana dengan diri sendiri yang seminggu sekurang kurangnya sekali sakit! KAHKAH.. so taknak berjauhan dengan teman sehidup semati.

perjalnan kita masih jauh berlipat kali ganda, jom pimpin tangan wahai anak muda tegakkan keadilan di malaysia dengan memajukan negara, balas jasa mak ayah kemudian barulah misi kita akan bermula ......


As-Sidiq seperti Abu Bakar, tegas seperti Umar, malu seperti Uthman dan gagah seperti Ali

*buat bakal teman sehidup semati,
saya harap awak bukan dari golongan kerjaya ni  

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik