Pages

Wednesday, May 20, 2015

Bumi
















Bumi ni bulat. kadang engkau kat atas, kadang engkau kat bawah. jangan engkau ingat engkau selalu dekat atas lepastu engkau sibuk nak bermegah diri sana sini. bila engkau dekat bawah, orang kiri kanan tengok engkau, pandang engkau. engkkau nak dyorang tolong engkau . tapi bila engkau ingt balik apa yang engkau dah buat dekat dyorang masa engkau diri dekat atas macam raja, engkau malu. engkau segan. 
.
.
pujuk lah diri engkau bermaafan sesama manusia, mungkin mereka tak macam engkau. mungkin mereka jenis yang tak terasa hati. mereka boleh tolong engkau. engkau gembira! tapi engkau kena ingat bila engkau dah diri dekat atas semula, yang dekat bawah ni yang banyak tolong engkau. ke engkau lupa? oh ye manusia tak lari dari sifat lupa.
.
.
engkau kena ingat, harini engkau ada geng untuk menjatuhkan orang. hari esok aku tak bawa geng, tapi aku lihat kau jatuh sorang-sorang tanpa kau punya geng. engkau pandang aku, bukan aku taknak tolong tapi aku nak kau tau betapa peritnya berada dekat bawah dan dipijak oleh orang yang ada dekat atas macam engkau.

Tuesday, May 12, 2015

Fahamkan aku















"KALAULAH KAU MASIH MENIPU DIA UNTUK MENJAGA HATI -- DIA BELUM LAGI KATEGORI SAHABAT SEJATI
.
.
.
KALAU KAU MASIH SIMPAN APA YANG KAU TAK SUKA PASAL TENTANG DIA DALAM HATI --DIA BUKAN LAGI DALAM KATEGORI SAHABAT YANG BOLEH BAWAK MATI.
.
.
.
KALAU KAU TAK ADA DUA DUA NI, KAU TAK ADA SAHABAT. KAU CUMA ADA KAWAN. KAWAN BIASA. KAWAN TU MEMANGLAH BOLEH BAWAK SAMPAI HUJUNG NYAWA TAPI NIKMAT TU. NIKMAT ADA SAHABAT. KAU TAK DAPAT RASA. "


makin banyak definisi sahabat, makin aku tak faham apa tu sahabat.
susah dicari senang ditinggal? itu sahabat ? atau...
susah senang bersama tapi di belakang masih mengata? mungkin ini maksud sahabat. atau boleh jadi..
susah senang bersama di belakang tak mengata tapi masih pendam sakit dekt hati? sahabat ke tu?

aku rasa aku dah jumpa. susah senang bersama, saling mengingati yang Esa, jauh bukan penghalang untuk menjadi pendengar setia. dalam hati tak simpan sikit pun yang tercalar. dekat belakang tak mengata. aku jatuh dia pimpinkan. dan mungkin aku dah jumpa orang orang tu.

aku sayang korang.

kau nak tengok siapa sahabat kau masa sekolah menengah.. kau jumpa ke sahabat masa sekolah menengah? bila kau jauh dia sentiasa dekat dengan kau. sesibuk mana korang , jatuh bangun tetap bersama. tetap mencari antara satu sama lain untuk melengkapi.

eh, aku rindu korang,
semoga panjang umur persahabatan kita.
 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik